Service & Beheer
De afdeling Service & Beheer lost schades en storingen op die ontstaan aan het glasvezelnetwerk of de verbindingen. Bijvoorbeeld wanneer jij geen internet hebt. Ook zorgen we voor updates van het netwerk en sluiten we nieuwe adressen aan op een bestaand netwerk.
Wat doet Tripticom
Zodra er bij ons een melding binnenkomt, sturen wij een monteur naar het adres. Die onderzoekt waar het probleem zit. Dat kan aan de aansluiting in huis liggen. Maar het probleem kan ook aan de glasvezelkabels en/of verbindingen in de voortuin, in de straat of verderop in de wijk liggen. Vervolgens zet de monteur alles in werking om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
De schades en storingen variëren in grootte. De ene storing is binnen een half uur opgelost, maar een andere neemt soms dagen en nachten in beslag. Als de schade niet is opgelost hebben heel veel klanten geen internetverbinding. En dat kan in deze tijd veel problemen veroorzaken. Want we zijn afhankelijker van internet dan we vaak denken.
Ook zorgen we voor nieuwe aansluitingen op een bestaand netwerk. Bijvoorbeeld wanneer jij verhuisd bent naar een buurt waar al een glasvezelnetwerk is, maar jouw huis nog niet is aangesloten. Of wanneer je achteraf toch wel over wilt naar glasvezel. Dan komen onze specialisten om die verbinding vanaf de straat naar jouw woning alsnog te maken.
Wij sluiten Nederland aan!
We lossen elk jaar ruim 25.000 storingen op. Ook sluiten we jaarlijks 5000 extra of nieuwe adressen (voor de kenner bekend als na-aansluitingen) aan op het netwerk waar al aansluitingen bestaan. Tripticom beheert het glasvezelnetwerk van een heel groot gedeelte van Nederland. Je ziet ons niet altijd, maar we zijn dichterbij dan je denkt.