Een aantal bewoners van een pand in Leiden ervoer storingen in hun
glasvezelverbinding, die niet allemaal tegelijk ontstonden. Door de
bijzondere nummering van de woningen was het een uitdaging om een helder
beeld te krijgen van de situatie en wat er voor nodig was om de
storingen effectief aan te pakken.
Het betrof namelijk een nieuwbouw pand waarbij op de werktekeningen nog
de oude situatie stond vermeld, wat weer leidde tot verwarring en
onduidelijkheid over de nummering van de woningen.
Na intensief overleg met de bewoners en de pandbeheerder lukte het onze
collega's van de planning om een geschikt moment te vinden waarop alle
bewoners thuis waren. In overleg met de pandbeheerder werd besloten om
een geheel nieuwe glasvezelkabel te trekken, die vanaf de bovenste
verdieping langs de meterkasten van de onderburen liep en vervolgens
door naar de berging naar het inpandige distributiepunt (dp).
De kabel werd nauwkeurig gelast en gemeten, en dankzij het werk van onze
lassers werden alle bewoners aan het einde van de dag weer aangesloten
met de juiste demping, waarmee de glasvezel storing effectief werd
verholpen.
Wij bedanken alle betrokken bewoners voor hun geduld en medewerking!
Tripticom blijft zich inzetten voor optimale connectiviteit en het
oplossen van complexe glasvezel uitdagingen.
Neem contact op 0183-610000 Stuur ons een e-mail |